Alle 12-vuotiaiden lasten ulkoliikunnassa voidaan luopua ryhmäkokorajoituksista

Alle 12-vuotiaat lapset voivat harrastaa Nokialla ulkona aiempaa vapaammin. Vuonna 2008 ja sitä myöhemmin syntyneiden lasten harrastusten ryhmäkokorajoituksista sekä turvavälivaatimuksista luovutaan perusturvalautakunnan päätöksellä. Lievennys koskee vain ulkotiloja.

Kilpailutoiminta ei ole edelleenkään mahdollista. Lasten ja nuorten sisätilojen harrastuksissa rajoitukset ja suositukset pysyvät ennallaan. Aikuisten ryhmäliikunta sekä sisällä että ulkona on edelleen tauolla 9.5. saakka.

Perusturvalautakunta päätti myös pitää Nokian uimahallin suljettuna 9.5. asti. Lääkinnällinen kuntoutus ja ammattilais- ja maajoukkueurheilu sekä lasten ja nuorten ohjattu harrastaminen uimahallissa turvaohjeet huomioiden ovat sallittuja.

Kirjastoissa onnistuu vain varatun aineiston noutaminen ja aineiston palauttaminen. Kirjastot pysyvät suljettuna muulta toiminnalta 9.5. saakka. Nuorisotiloissa otetaan vastaan 10 hengen pienryhmiä 9.5. saakka.

Pirkanmaan koronatilanne on jatkunut viime viikkojen tasolla ja sairaanhoitopiiri on edelleen leviämisvaiheessa. Aluehallintovirasto on päättänyt kymmenen henkilön kokoontumisrajoituksesta Pirkanmaalle toukokuun alusta 16.5. asti. Myös yksityistilaisuuksissa suositellaan kymmenen henkilön rajoitusta 1.-16.5.

Lisätiedot medialle:
perusturvajohtaja Sanna Rautalammi, 040 7799 27