Alfred Kordelinin säätiön Nokian rahaston nuorten valokuvauskilpailun kilpailuaikaa jatketaan 20.2. saakka

Alfred Kordelinin säätiön Nokian kaupungin rahaston toteuttaman Minun Nokiani -valokuvauskilpailun kilpailuaikaa jatketaan 20.2. saakka. Stipendinäyttelyn ja muiden Nokiaan kohdistuvien kulttuurihankkeiden apurahojen haku päättyy maanantaina 31.1.

Nokian kaupungin rahasto järjestää nyt ensimmäistä kertaa valokuvauskilpailun nokialaisille nuorille. Vuoden vaihteessa alkanut kilpailu on herättänyt kiinnostusta, mutta kuvia on lähetetty vasta muutamia. Rahaston toimikunta teki ratkaisun kilpailuajan jatkamisesta, jotta vielä useammilla nuorilla olisi mahdollisuus saada tietoa kilpailusta, ideoida kuvauskohteita ja osallistua kilpailuun.

”Kilpailuun toivotaan kuvia nuorille tärkeistä, heidän elämäänsä liittyvistä aiheista”, kertoo rahaston asiamies, vapaa-aikajohtaja Asta Engström. ”Kannustamme kaikkia 13–23-vuotiaita nokialaisia tarttumaan rohkeasti kameraan ja lähettämään parhaat otokset toimikunnan arvioitavaksi”, Engström innostaa.

Valokuvauskilpailussa on kaksi ikäkausisarjaa: 13–17 -vuotiaille ja 18-23 -vuotiaille. Molempien sarjojen kolme parasta kuvaa palkitaan hyvillä rahapalkinnoilla (1. sija 1250 €, 2. sija 750 €, 3. sija 250 €). Katso tarkemmat osallistumisohjeet ja lähetä kilpailukuvat 20.2.2022 mennessä Nokian kaupungin verkkosivuilla.

Hae apurahaa stipendinäyttelyyn ja Nokiaan kohdistuviin kulttuurihankkeisiin 31.1. mennessä

Vuonna 2022 hakuun tuli uutena kohteena Nokian kirjasto- ja kulttuuritalo Virran taidetila Raamissa toteutettava stipendinäyttely. Apurahaa voi hakea työskentelyyn ja näyttelyn tuotantokustannuksiin nokialaisille valmistuville tai vastavalmistuneille nuorille ammattilaisille ja/tai Nokiaan liittyviin näyttelyihin. Näyttely järjestetään Raamissa vuonna 2023 erikseen sovittavana ajankohtana. Stipendinäyttelyinä huomioidaan visuaalisten taiteiden lisäksi monipuolisesti erilaisia sisältöjä, kuten toiminnallisia tai kulttuurihistoriallisia näyttelyitä.

Stipendinäyttelyn lisäksi apurahoja voi hakea edelleen myös muihin Nokialla toteutettaviin taide- ja kulttuurihankkeisiin, Nokiaan paikkakuntana liittyvään tieteelliseen tutkimukseen, kulttuurikohteisiin liittyvien selvitysten laatimiseen ja näiden kunnostustoimien tekemiseen sekä julkisen kaupunkitilan merkittäviin taidehankintoihin.

Apurahaa voivat hakea yksityishenkilöt, työryhmät ja yhteisöt. Apurahaa stipendinäyttelyyn tai kulttuurihankkeisiin haetaan sähköisesti Alfred Kordelinin säätiön apurahojen verkkopalvelussa. Hyvään hakemukseen on sisällytetty täydentäviä liitteitä, esimerkiksi ansioluettelo, laajempi työsuunnitelma ja/tai kuvaliite.

Esitykset valokuvauskilpailussa palkittavista kuvista ja apurahojen saajista tekee Nokian kaupungin rahaston toimikunta. Päätöksen tekee Alfred Kordelinin säätiön hallitus maaliskuussa.

Asta Engström
rahaston asiamies, vapaa-aikajohtaja
asta.engstrom(at)nokiankaupunki.fi.

Vuonna 2017 perustetun Alfred Kordelinin säätiön Nokian kaupungin rahaston tarkoituksena on edistää Nokian taide- ja kulttuurielämää ja vahvistaa paikallista kulttuuri-identiteettiä. Varoilla tuetaan vuosittain Nokialla toteutettavia taide- ja kulttuurihankkeita, Nokiaan paikkakuntana liittyvää tieteellistä tutkimusta, kulttuurikohteisiin liittyvien selvitysten laatimista ja näiden kunnostustoimien tekemistä sekä julkisen kaupunkitilan merkittävien taidehankintojen rahoittamista. Säätiö voi ottaa vastaan rahastolle osoitettuja testamenttilahjoituksia ja Verohallinto on nimennyt Alfred Kordelinin säätiön vuosiksi 2019–2023 vähennyskelpoisen rahalahjoituksen saajaksi. Lisätietoa tukijoille säätiön verkkosivuilla.