Alfred Kordelinin säätiön Nokian kaupungin rahaston apurahat ovat haussa tammikuun ajan

Nokian kaupungin rahaston apurahat ovat nyt ensimmäistä kertaa haussa. Yhteensä jaettavaa on 18 700 euroa.

Apurahaa haetaan apurahojen verkkopalvelussa. Hakuaika on 1.-31.1.2018. Ehdotukset apurahojen saajista tekee kaupunginhallituksen valitsema rahaston toimikunta. Päätökset apurahan saajista tekee Alfred Kordelinin säätiön hallitus maaliskuussa.

Rahaston tarkoituksena on edistää Nokian taide- ja kulttuurielämää ja vahvistaa paikallista kulttuuri-identiteettiä. Tavoitteena on vireä ja vetovoimainen kaupunkirahasto, joka toimii työkaluna paikallisen kulttuurin kehittämiseksi. Rahaston varoilla tuetaan vuosittain Nokialla toteutettavia taide- ja kulttuurihankkeita, Nokiaan paikkakuntana liittyvää tieteellistä tutkimusta, kulttuurikohteisiin liittyvien selvitysten laatimista ja näiden kunnostustoimien tekemistä, sekä julkisen kaupunkitilan merkittävien taidehankintojen rahoittamista. Rahasto myöntää apurahoja ja palkintoja tieteen ja taiteen ammattilaisille.

Alfred Kordelinin säätiö voi vastaanottaa rahaston hyväksi tehtyjä lahjoituksia.

Lisätiedot:

Vapaa-aikajohtaja Marko Ojala, p. 040 779 9068, etunimi.sukunimi@nokiankaupunki.fi