Aikuisten joukkuelajien harrastaminen ulkona on taas mahdollista, uimahalliin pääsevät yli 63-vuotiaat

Koronatilanne on kehittynyt Pirkanmaalla edelleen myönteiseen suuntaan, mutta alue on edelleen kiihtymisvaiheessa. Nokian perusturvalautakunta päätti eilen, että aikuiset voivat nyt harrastaa ulkona korkeintaan 50 henkilön ryhmissä OKM/THL:n turvaohjetta noudattamatta. Esimerkiksi joukkuepeleissä ei tarvitse enää noudattaa turvavälejä. Myös turnaukset ovat mahdollisia.

Kaupunki tarkentaa myös uimahallissa sallitun asiakasryhmän eli eläkeikäisten määritelmää. Jatkossa uimahallissa voivat käydä kaikki 63 vuotta täyttäneet, riippumatta siitä ovatko he eläkkeellä vai työelämässä.

Uimahalli pysyy suljettuna alle 63-vuotiailta. Sulku ei koske lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaita, kouluisten uimaopetusta, ammattilais- ja maajoukkueurheilijoita sekä vuonna 2002 syntyneiden sekä sitä nuorempien ryhmäharrastustoimintaa. Myös vauvauinti ja uimakoulutoiminta ovat sallittuja.

Asiakkaiden tulee noudattaa tarkasti turvaohjeita, esimerkiksi käsihygieniaa ja turvaetäisyyksiä.

Lisätiedot medialle:
vapaa-aikajohtaja Asta Engström, 040 7799 068