Nokian Viinikanniemestä kolme omarantaista omakotitonttia myyntiin lokakuussa

Nokian kaupunki myy kolme omarantaista omakotitonttia Viinikanniemen uudelta asuinalueelta. Pyhäjärven rannalla sijaitsevat omakotitontit myydään avoimella huutokaupalla Kiertonet.fi-myyntikanavassa 3.-30.10.2022.

Viinikanniemen saarimainen alue Pyhäjärven rannalla.

Lokakuussa huutokaupattavat Viinikanniemen kolme omarantaista tonttia ovat palautuneet myyntiin varausten peruunnuttua. Korttelissa 164 sijaitsevat tontit 1, 2 ja 11 ovat mukana 3.10. käynnistyvässä huutokaupassa. Tonttien myyntiehdot ja pohjahinnat julkaistaan Kiertonet.fi-palvelussa, kun huutokauppa käynnistyy.

– Myyntiin tulevien tonttien pinta-alat ovat noin 700-1300 m² ja rakennusoikeus 210-320 m² tonttikoosta riippuen. Lisäksi tonteille voi rakentaa 20 m²:n rantasaunan. Tonteilla 1 ja 2 on myös yhden laiturin sijoitusoikeus vesialueelle, kertoo tonttipäällikkö Harri Järvenpää.

Viinikanniemen omakotitontit ovat heti rakennettavissa ja niille tulee rakentaa omakotitalo kolmen vuoden kuluessa tontin omistusoikeuden siirtymisestä. Rakentamisessa on huomioitava muun muassa yhdenmukaiset julkisivuvärit ja -materiaalit sekä rantavyöhykkeen säilyminen metsäisenä.

Tontteihin tutustuminen maastossa

Viinikanniemeen on valmistunut kunnallistekniikka vuoden 2021 aikana ja kadut on asfaltoitu. Alueelle pääsee ajamaan autolla ja tontteihin on mahdollista tutustua itsenäisesti. Huutokaupattavat tontit on merkitty maastoon kyltein ja niiden rajanurkat on merkitty puupaaluilla.

– Viinikanniemen tontteihin tutustuessa tulee muistaa, että muut omarantaiset tontit ovat jo siirtyneet yksityiseen omistukseen. Näillä tonteilla kulkua tulee välttää ja alueella on hyvä noudattaa varovaisuutta, sillä rakennustyöt ovat jo käynnissä osalla tonteista, muistuttaa tontti-insinööri Arto Heikkinen.

Viinikanniemen uusi asuinalue on yhteensä kymmenen hehtaarin kokoinen ja siellä tulee asumaan noin 200 asukasta. Omarantaiset tontit kiertävät Viinikanniemeä kahdessa korttelissa. Viinikanniemen saarimaisen alueen keskelle jää vielä kymmenen omakotitonttia, jotka tulevat myyntiin keväällä 2023.

Lisätiedot:
tonttipäällikkö Harri Järvenpää, p. 044 486 0976