Kuntavaalien tulos on vahvistettu – tarkastuslaskenta muutti Nokian kaupunginvaltuuston kokoonpanoa

Nokian keskusvaalilautakunta on 16.6. vahvistanut vuoden 2021 kuntavaalien tuloksen. Tarkastuslaskennassa varsinaisiin valtuutettuihin tuli yksi muutos. Vihreän liiton Niina Melkko valittiin valtuutetuksi 103 äänellä, sillä tarkastuslaskennassa hänen äänimääränsä nousi viidellä. Vihreiden Veera Kangaspunnasta tuli puolueen 1. varavaltuutettu 102 äänellä.

”Muutokset vaali-illan alustavaan tulokseen ovat mahdollisia, kun vaalipäivän jälkeen suoritetaan vielä tarkastuslaskenta. Keskusvaalilautakunta teki sekä ennakkoäänten että vaalipäivän äänten tarkastuslaskentaa maanantaina 14.6. koko päivän,” kertoo keskusvaalilautakunnan sihteeri Hanna Vuojela.

Kokoomus sai 10 valtuustopaikkaa, SDP 9, Perussuomalaiset 8, Vasemmistoliitto 7, Vihreät 6, Keskusta 2 ja Kristillisdemokraatit 1. Puolueiden valtuustopaikkojen määrään ei tullut muutoksia tarkastuslaskennassa.

Nokian kaupunginvaltuuston kokoonpano toimikaudella 1.8.2021–31.5.2025

Kristillisdemokraatit

•  Paloheimo, Kaisu.

Uudessa valtuustossa on 43 valtuutettua

Kaupunginvaltuuston toimikausi alkaa 1. elokuuta. Valtuustossa on 43 kaupunginvaltuutettua. Heistä uusia on 15. Nokian valtuutettujen keski-ikä on 49 vuotta.

Oikeusministeriön vaalien tieto- ja tulospalvelussa julkaistaan laajasti kuntavaalien tuloksia ja tilastoja.

Liite: Nokian kaupunginvaltuuston 2021-2025 valtuutetut ja varavaltuutetut sekä heidän äänimääränsä ja vertailulukunsa (pdf)

Lisätiedot:
keskusvaalilautakunnan sihteeri Hanna Vuojela, 044 486 0905