Nokian uimahalli avataan rajoitetusti maanantaina 1.2.

Nokian uimahalli avautuu rajoitetusti 1.2. alkaen eläkeläisille ja lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaille. Heille varataan uimiseen omat, erilliset allasaikansa, jotta uimahallissa ei ole samanaikaisesti koululaisryhmiä, lasten ja nuorten harrasteryhmiä tai kilpa- ja huippu-urheilijoita.

Uimahallin kävijämäärää sekä pukukaappien käyttöä rajataan turvavälien säilyttämiseksi, joten asiakkaiden on varauduttava ajoittain odottamaan sisäänpääsyä. Uimahalliin voi tulla vain terveenä. Turvavälejä on noudatettava tarkasti ja maskeja suositellaan käytettäväksi yleisissä tiloissa ja pukuhuoneissa. Myös huolellinen käsihygienia on syytä muistaa.

”Vetoan kaikkiin kävijöihin, että jokainen noudattaisi terveysturvallisuuden vuoksi tehtyjä ohjeita ja huomioisi kanssauimarit omalla käytöksellään. Olemme organisoineet uimisen mahdollisimman koronaturvalliseksi tarkoilla ohjeistuksilla ja rajoittamalla asiakkaiden määrää”, kertoo liikuntapalvelupäällikkö Hanna Murotie.

Eläkeläisten tulee esittää uimahallin kassalla eläkeläiskorttinsa. Lääkinnällisen kuntouksen asiakkaat pääsevät sisään terveydenhuollon ammattihenkilön kanssa.  Uimahallin liikuntasali ja kuntosali eivät ole eläkeläisten ja lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaiden käytössä.

Uimahallin aukioloajat eläkeläisille

• Maanantaina sisääntulo ja allasaika klo 14.00 – 15.30 (hallista poistuttava 15.45 mennessä)
  • Keskiviikkona sisääntulo ja allasaika klo 06.00 – 7.45 (hallista poistuttava klo 8.00 mennessä)
  • Keskiviikkona sisääntulo ja allasaika 14.00 – 15.30 (hallista poistuttava 15.45 mennessä)
  • Torstaina sisääntulo ja allasaika klo 14.00 – 15.30 (hallista poistuttava klo 15.45 mennessä)
  • Perjantaina sisääntulo ja allasaika klo 6.00 – 7.45 (hallista poistuttava klo 8.00 mennessä)

Uimahallin aukiolo lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaille

• Perjantaina sisääntulo ja allasaika klo 13.15 – 15.30 (hallista poistuttava klo 15.45 mennessä)

Lipunmyynti sulkeutuu tunti ennen kuin hallista tulee poistua. Asiakkaiden sarjakortteihin lisätään automaattisesti lisää käyttöaikaa uimahallin sulun keston verran.

Muut vapaa-aikapalveluiden voimassa olevat koronarajoitukset jatkuvat ainakin 8.2.2021 asti. Muissa liikuntatiloissa sallitaan vain alle 20-vuotiaiden harrastustoiminta ja kilpa- ja huippu-urheilu. Pääkirjaston ja Linnavuoren kirjaston lainaustoiminta jatkuu rajoitetusti: vain varatun aineiston noutaminen ja aineiston palauttaminen sallitaan. Kirjasto- ja kulttuuritalo Virta pysyy suljettuna muilta osin. Myös nuorisotilat ovat suljettuna, mutta pienryhmätoiminta jatkuu.

Lisätiedot:

Uimahallipalveluvastaava, Päivi Utriainen, 040 7799 066