Nokia mukana Miljoona roskapussia -kampanjassa!

Roskalaskurista näet reaaliaikaisesti, missä on kerätty eniten roskia

Miljoona roskapussia -kampanjaan voi osallistua jokainen. Tule siis mukaan yksin tai yhdessä perheen tai kaveriporukan kanssa!

Kerätyt roskapussit merkitään reaaliaikaisesti päivittyvään laskuriin sen paikkakunnan kohdalle, mistä roskapussit on kerätty eli Nokialla Nokian kaupungin kohdalle. Luvassa on siis yhteisen hyvän lisäksi todellinen kisa Suomen paikkakuntien välillä! Laskuri on auki osoitteessa yle.fi/miljoonaroskapussia.

Kampanja alkaa suorassa lähetyksessä Yle TV1:ssä ja Yle Areenassa 13.4. klo 20.00. Tulos julkistetaan Yle TV1:ssä ja Yle Areenassa 14.6. klo 20.00.

Poimi roskat Nokialta toimimalla näin:

1. Ota mukaan roskapihdit, hanskat ja tyhjä pussi. Voit tarvittaessa lainata roskapihdit myös Kulttuuri- ja kirjastotalo Virrasta (kirjastokortilla).
  2. Lähde ulos – yksin tai porukalla.
  3. Kerää roskia ympäristöstä.
  4. Vie keräämäsi roskat omaan sekajäteastiaasi tai jätä pussi johonkin kaupungin yleisistä sekajäteastioista (isojen roskisten sijainnit: Linnavuoren uimaranta, Siuron matonpesupaikka, Siuron urheilukenttä, Knuutilan veneranta, Harjuniityn urheilukenttä, Alisen uimaranta/parkki, Alisen uimaranta, Sorsapuisto, Poutunpuisto, Menkalan kenttä, Edenin ranta, Vihnuksen uimaranta, Penttilän puisto).
  5. Merkitse keräämiesi roskapussien määrä Nokian kaupungin kohdalle osoitteessa yle.fi/miljoonaroskapussia
  6. Haasta muita mukaan!

Lisätietoja Miljoona roskapussia -kampanjasta Ylen sivuilla.