Miljoona roskapussia -kampanja tekee paluun keväällä 2024 – tule mukaan!

Yle on haastanut suomalaiset jatkamaan viime keväänä alkanutta Miljoona roskapussia -kampanjaa. Myös Nokian kaupunki on jälleen mukana näissä kesäkuun alkupuolelle kestävissä siivoustalkoissa.

Miljoona roskapussia -kampanjaan voi osallistua jokainen. Tule siis mukaan yksin tai yhdessä perheen, kaveri- tai harrastusporukan kanssa, tai kerää roskapartio vaikka omalta kotikadultasi!

Kerätyt roskapussit merkitään reaaliaikaisesti päivittyvään laskuriin sen paikkakunnan kohdalle, mistä roskapussit on kerätty eli meillä Nokialla Nokian kaupungin kohdalle. Luvassa on siis yhteisen hyvän lisäksi todellinen kisa Suomen paikkakuntien välillä! Laskuri aukeaa torstaina 15.4.2024 kello 9 osoitteessa yle.fi/miljoonaroskapussia. Kampanja päättyy keskiviikkona 5.6.2024 klo 20.

Väärinkäytösten ehkäisemiseksi roskapussien ilmoittamiseen tarvitaan Yle Tunnus. Tunnuksen luot täällä.

Toimi näin:

1. Ota mukaan roskapihdit, hanskat ja tyhjä pussi. Voit tarvittaessa lainata roskapihdit myös kirjasto- ja kulttuuritalo Virrasta (kirjastokortilla).
  2. Lähde ulos – yksin tai porukalla.
  3. Kerää roskia ympäristöstä.
  4. Vie keräämäsi roskat omaan sekajäteastiaasi tai jätä pussi johonkin kaupungin yleisistä sekajäteastioista.
  5. Merkitse keräämiesi roskapussien määrä Nokian kaupungin kohdalle osoitteessa yle.fi/miljoonaroskapussia
  6. Haasta muita mukaan!
  7. Jaa kuva/kuvia roskien keruusta some-kanavillasi tunnisteilla #SiistiNokia ja #MiljoonaRoskapussia. Muistahan tägätä postaukseen @Nokiankaupunki ja @Yle

Näihin kaupungin roskiksiin voit jättää keräämiäsi roskia:

• Linnavuoren uimaranta
  • Siuron matonpesupaikka
  • Siuron urheilukenttä
  • Knuutilan veneranta
  • Harjuniityn urheilukenttä
  • Alisen uimarannan parkki
  • Alisen uimaranta
  • Sorsapuisto