PIrkanmaan Allergia- ja Astmayhdistys ry

Yhdistys jakaa allergia-, iho- ja astmatietoutta (neuvontapalvelut, yleisöluennot, koulutus ja kurssit, verkkopalvelu Erimenu.fi). Vertaistoimintaryhmät (allergisten lasten vanhempainkerhot, anafylaksiaperhekerho, astmaatikkojen kerho, tuoksuyliherkkien kerho). Liikuntaryhmät (vesivoimistelu, liikunta- ja infotilaisuudet). Virkistystoiminta (teatterit, linja-autoretket, tutustumistilaisuudet). Edunvalvontatyö.

Eläkeläisillä on paljon astman kaltaisia oireita tai diagnotisoitu astma. Heille on maksutonta neuvontaa, jota antaa sairaanhoitaja. Heille on asiantuntijaluentoja ja kerhotoimintaa.

Terveyden ylläpitäminen on yhdistyksen lähtökohdasta tärkeää. Allergia-, iho- ja astmaliitto yhdistyksineen on terveysjärjestö. Toiminta ei ole pelkästään sairauden hoitamiseen tähtäävää toimintaa vaan myös terveyttä ylläpitävää ja sairauksia ehkäisevää toimintaa.

Kyllikinkatu 9

Tampere