Vierailukielto Nokian kaupungin vuodeosastoille sekä ikäihmisten ja kehitysvammahuollon asukasyksiköihin

Nokian kaupunki on koronavirustilanteen vuoksi tiukentanut rajoituksia vierailuille koskien kaupungin vuodeosastoja (Nokia ja Lempäälän yksikkö), kehitysvammahuollon asumispalveluyksiköitä ja ikäihmisten asumispalveluiden yksikköä (Vihnuskoti). Kaikki osastot suljetaan toistaiseksi vanhus- ja kehitysvammapuolen yksiköiden vierailijoilta 13.3.2020 alkaen.

Rajoituksia on tiukennettu, koska Suomessa on havaittu viime päivinä useita uusia Covid-19- eli koronavirustartuntoja. Vuodeosastojen ja kyseisten asukaspalveluyksiköiden asukkaat ovat tyypillisesti iäkkäitä tai muuten infektioherkkiä ja heidän turvallisuutensa halutaan varmistaa. Rajoituksilla halutaan taata myös työntekijöiden turvallisuus.

Kaikissa kaupungin yksiköissä noudatetaan THL:n, Pirkanmaan sairaanhoitopiirin sekä muiden viranomaisten ohjeita niin epidemian kuin pandemian varalta. Asiakkaita pyydetään huomioimaan rajoitukset ja olemaan tarvittaessa yhteyksissä hoitavaan yksikköön. Vierailut saattohoitovaiheessa olevien asiakkaiden luona järjestetään aina ja henkilöstö on ohjeistettu erikseen näitä tilanteita varten.

Lisätietoja:
johtava ylilääkäri Katja Ylitolva, puh. 050 395 8880