Uusi kotiseutupolku vie Viholan ja Kehon maisemiin

Nokian kaupungin kulttuuripalveluiden kotiseutupolkujen sarja jatkuu kaupunginosateemalla. Vuosittain julkaistavat mobiilit kotiseutupolut tarjoavat uusia näkökulmia arkiseen kulttuuriympäristöön, kertovat kaupungin historiasta ja mielenkiintoisista paikoista. Reittiopastus on karttapalvelussa, joka toimii myös mobiililaitteissa verkkoselaimella. Uusin Paratiisista pappilaan -reitti vie omatoimiretkelle Etelä-Nokialle Viholan ja Kehon maisemiin.

Jo aiemmin oman polkunsa ovat saaneet mm. Kankaantaan ja Koskenmäen kaupunginosat sekä Siuron kylä. Kotiseutupolkujen sisältö tuotetaan yhdessä nokialaisten kotiseutuyhdistysten kanssa. Tarinoita ja kuvia reiteille on saatu asukkailta sekä kaupungin ja kotiseutuyhdistysten omista kokoelmista. Uusimman reitin tuotantokumppanina on ollut Nokian ja Pirkkalan matkailuoppaat ry.

Tutustu kotiseutupolkuihin Visit Nokia – sivustolla

Paratiisisista pappilaan – pyöräilyopastus
Perjantaina 20.9. julkaistun kotiseutupolun pääsee mobiiliopastuksen lisäksi kiertämään myös auktorisoidun matkailuoppaan johdolla lauantaina 21.9. Lähtö klo 13 Edenin parkkipaikalta, Paratiisikatu 2. Opastus kierretään pyöräillen rauhalliseen tahtiin. Matkan pituus on noin 10 km.

Lisätietoja: Nokian kaupungin kulttuuripalvelut, p. 040 779 9009, kulttuuri@nokiankaupunki.fi.

Kuva: Päivärinne ennen, Nokian kaupungin kokoelmat.