Suositun Harjuniityn omakotitontit kiinnostivat rakentajia

Nokian kaupungin 42 uuden omakotitontin haku Harjuniitystä päättyi 26.3.2018. Harjuniityn tontit kiinnostivat laajalti ympäri Pirkanmaata ja hakemuksia jätettiin yli 60. Tonttiarvonta suoritettiin 28.3. ja arvonnan jälkeen 31 tonttia varattiin ostettavaksi tai vuokrattavaksi. Uuden alueen 11 tonttia tulevat jatkuvaan hakuun huhtikuussa.

Harjuniitty on Nokian uusin asuinalue, joka sijaitsee noin kolme kilometriä kaupungin keskustasta. Alueelle on hyvät kulkuyhteydet ja asukkaita palvelevat myös Tampereen seudun joukkoliikenteen bussit. Harjuniityssä eletään sujuvaa arkea, joka mahdollistaa turvallisen kasvuympäristön lapsille. Tarvittavat palvelut koko perheelle sekä vehreät luontoalueet ovat lähellä.

Nykyinen asemakaava-alue mahdollistaa Harjuniittyyn 2500 asukasta, mutta väestömäärän odotetaan lisääntyvän noin 4000 asukkaalla vuoteen 2030 mennessä. Harjuniitty ja keskusta ovat suurimpia kasvualueita Nokialla.

Jatkuvassa haussa olevat tontit löytyvät Nokian kaupungin tonttien karttasovelluksesta. Karttasovelluksessa on tiedot mm. tonttien pinta-aloista, hinnoista ja asemakaavamääräyksistä.

Lisätietoja:
maankäyttöinsinööri Teemu Valkolehto, puh. 044 486 0976