Pirkanmaan kunnat valmistautuvat yksinyrittäjätuen jakamiseen

Pirkanmaan yrittäjät, Tampereen kauppakamari, Pirkanmaan kunnat, Tampereen kaupunkiseudun yrityspalveluyhtiö Ensimetri ja Business Tampere ovat suunnitelleet yhdessä COVID-19 epidemian aiheuttamaan yritysten neuvonnan tarpeeseen yhteistä palvelukokonaisuutta.

Neuvonta sisältää yhden puhelinnumeron, josta saa yleistä kriisiapuneuvontaa sekä yksinyrittäjätuen neuvontaa. Yksinyrittäjätuen neuvontaa antaa Tampereen kaupunkiseudun yrityspalveluyhtiö Ensimetri yhteistyössä Tampereen kaupungin kanssa. Kriisiapuneuvontaa tarjoaa Pirkanmaan yrittäjät yhdessä yhteistyöverkostonsa kanssa.

Neuvontapalvelun numero on 03 56 56 5040

Neuvontapalvelu avautuu tiistaina 14.4. klo 9. Palvelu on avoinna arkipäiväisin klo 9-17 ja lisäksi huhti-toukokuun aikana myös ilta-aikaan tiistaisin ja torstaisin klo 9-19.

Tuen hakeminen

Tukea tullaan hakemaan yhteisen sähköisen käsittelyjärjestelmän kautta osoitteessa www.tukialusta.fi. Haku avautuu viikolla 17 ja se edellyttää vahvaa tunnistautumista esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla (suomi.fi-integraatio). Sivustolla annetaan myös ohjeita hakemiseen ja tiedotetaan kuntakohtaisista ohjeista.

Webinaari yksinyrittäjän tukimuodoista

Business Tampere järjestää yhteistyössä Pirkanmaan kuntien ja Pirkanmaan TE-toimiston kanssa webinaarin keskiviikkona 15.4. klo 10. Aiheena on yksinyrittäjän tukimuodot kriisiaikana.

Webinaarissa kuulet tuoreimmat tiedot ja ohjeet sekä yksinyrittäjän työttömyysturvasta että yksinyrittäjälle suunnatusta tuesta. Lisäksi webinaarissa kerrotaan pirkanmaalaisille yrittäjille suunnatusta kriisitukipalvelusta ja sen organisoimisesta Pirkanmaan yrittäjien toimesta. Webinaarin aikana on mahdollista esittää kysymyksiä puhujille. Info on suomenkielinen ja maksuton.

Webinaariin pääset osoitteessa: https://businesstampere.com/fi/?event=yksinyrittajan-tukimuodot-kriisiaikana