Nuorten oma yritysvalmennus starttaa maaliskuussa Nokialla

Nuorilla on mahdollisuus päästä maksuttomaan yritysvalmennukseen Nokialla kevään 2019 aikana. Valmennuksen aikana nuori voi perustaa oman yrityksen ja näin työllistää itsensä esimerkiksi kesän ajaksi. Valmennus on tarkoitettu kaikille 13 - 28 -vuotiaille nuorille, jotka haluavat kokeilla yrittäjyyttä. Valmennus toteutetaan yhteistyössä Nokian kaupungin, Tampereen seudun ammattiopisto Tredun sekä Tampereen 4H-yhdistyksen ja Vesilahti-Tottijärven 4H-yhdistyksen kanssa.

4H-yhdistyksen ja Nokian kaupungin edustajia esittelemässä yritysvalmennusta messupöydän takana.

Tänä vuonna Nokian kaupungin kesätyöseteli voidaan maksaa myös paikkakunnalle kesäyrityksen perustavalle nuorelle. Kesätyösetelin voi saada nokialainen vuonna 2000 – 2004 syntynyt nuori.

”Yritysvalmennus on loistava juttu, ja yhdistettynä Nokian kaupungin kesätyösetelin kanssa se tarjoaa hyvän tuen yrittäjyydestä kiinnostuneille nuorille”, kertoo Nokian kaupungin yrityskoordinaattori Tiina Rinne-Järvensivu.

Rinne-Järvensivun mukaan kesäyrittäjyys on nuorille hyvä tilaisuus kokeilla yrittäjyyttä. Yritysidean ei tarvitse vielä olla täysin kirkastunut valmennukseen tullessa, vaan sitä voidaan miettiä myös yhdessä. Yritysvalmennuksesta saaduista tiedoista on hyötyä myös opinnoissa ja myöhemmin työelämässä.

Valmennus alkaa 21.3. infotilaisuudella ja kokonaisuudessaan kestää toukokuun loppuun. Infotilaisuus ja valmennuskerrat pidetään Nokian lukiolla (Kylmänojankatu 3). Valmennuskertojen aiheina ovat mm. asiakaspalvelu, imago, markkinointi ja yrittäjyys. Halukkailla on myös mahdollisuus suorittaa hygieniapassi.

”Jokaiselle yrittäjälle mietitään yhdessä yritysohjaaja, joka auttaa, tukee ja kannustaa nuorta omassa yritystoiminnassa. Kurssin aikana on myös nuorten yrittäjien ja yritysohjaajien yhteinen tapaaminen. Lisäksi muutamilla kerroilla on ulkopuolinen vierailija”, kertovat kurssin ohjaajina toimivat Tampereen 4H-yhdistyksen toiminnanjohtaja Hanna Tukiainen sekä Vesilahti-Tottijärven 4H-yhdistyksen toiminnanjohtaja Riina Markkola.

Lisätietoja:
Tiina Rinne-Järvensivu, yrityskoordinaattori, Nokian kaupunki, puh. 050 351 8210
Hanna Tukiainen, toiminnanjohtaja, Tampereen 4H-yhdistys, puh. 040 823 9778
Riina Markkola, toiminnanjohtaja, Vesilahti-Tottijärven 4H-yhdistys, puh. 050 322 2749

4H-Yritysvalmennus

Kesätyöseteli