Nokian Vuokrakodit Oy:n hallituksessa muutoksia

Nokian kaupungin omistaman Nokian Vuokrakodit Oy:n yhtiöjärjestystä on muutettu. Uuden yhtiöjärjestyksen mukaan varajäsenistä luovutaan ja jatkossa hallituksessa on neljästä yhdeksään jäsentä. Aiemmin yhtiön hallitukseen on kuulunut yhdeksän jäsentä ja yhdeksän varajäsentä.

Muutokset yhtiöjärjestykseen on tehnyt yhtiön ainoana omistajana Nokian kaupunki, konserniohjauksesta vastaavan kaupunginhallituksen ohjeistuksen mukaisesti. Uudistuksen tavoitteena on tehdä hallituksen työskentelystä aiempaa joustavampaa ja parantaa sen toimintakykyä. Varajäsenistä luopuminen on tarkoituksenmukaista hallitusjäsenten vastuun kannalta.

Muutoksen ajankohdan taustalla on lisäksi syntynyt luottamuspula Nokian kaupungin konserniohjauksesta vastaavan kaupunginhallituksen ja yhtiön hallituksen välillä. Luottamuspula johtuu yhtiön hallituksen piirissä ilmenneestä ei-ammattimaisesta menettelystä. Hallituksen jäseniä ei epäillä taloudellisista väärinkäytöksistä.

Yhtiön hallituksen kokoonpanoa on pienennetty omistajaedustajien osalta kolmeen jäseneen. Vähennys on suurempi kuin mitä syntynyt luottamuspula olisi itsessään edellyttänyt.

Hallitukseen on valittu asukasedustajat mukaan lukien viisi jäsentä. Hallituksessa jatkavat vanhoista jäsenistä Anne-Maarit Selinummi ja Sami Havia sekä asukasedustajina Tanja Hakala ja Kari Paalijärvi. Mika Laakso on hallituksen uusi jäsen.

Kaupunginhallitus on ohjeistanut yhtiön hallitusta valitsemaan keskuudestaan puheenjohtajaksi Anne-Maarit Selinummen ja varapuheenjohtajaksi Sami Havian.

Nokian Vuokrakodit Oy on Nokian kaupungin omistama, voittoa tavoittelematon vuokrataloyhtiö, joka vuokraa kohtuuhintaisia, laadukkaita koteja nokialaisille ja Nokialle muuttaville. Yhtiön omistuksessa on noin tuhat kerros- ja rivitaloasuntoa.

Lisätiedot:

Eero Väätäinen