Nokian rautatieaseman liityntäpysäköintialue avataan joulukuussa

Nokian kaupunki avaa uuden liityntäpysäköintialueen rautatieasemalle joulukuun 2019 alussa. Noin 160 auton liityntäpysäköintialue sijaitsee radan eteläpuolella Rautatienkadun varrella. Pysäköinti alueella on maksutonta.

Joukkoliikenteen asiakas voi jättää autonsa parkkiin Nokian rautatieasemalle ja jatkaa matkaansa junalla tai bussilla eteenpäin.

Nokian rautatieasemalla on jatkossa yhteensä neljä liityntäpysäköintialuetta, jotka palvelevat erityisesti joukkoliikennettä käyttäviä matkustajia. Uuden liityntäpysäköintialueen lisäksi rautatieaseman edessä on kaksi asfaltoitua pysäköintialuetta ja linja-autoasemalla yksi asfaltoitu pysäköintialue.

”Liityntäpysäköintialueilla pysäköintiaikaa ei rajoiteta, mutta ne ovat pääasiassa tarkoitettu työpäivän mittaiseen pysäköintiin. Joukkoliikenteen asiakas voi jättää pyöränsä tai autonsa parkkiin ja jatkaa matkaansa junalla tai bussilla eteenpäin”, sanoo kaupunkikehitysjohtaja Mikko Nieminen.

Kaupunki valmistelee uuden liityntäpysäköintialueen marraskuun aikana pysäköintiin soveltuvaksi. Pysäköintialue jää sorapintaiseksi, mutta sinne toteutetaan tarvittavat opasteet ja merkinnät. Kadunvarsipysäköintiä Rautatienkadulla joudutaan rajoittamaan, jotta ajoliittymä uudelle liityntäpysäköintialueelle on mahdollista toteuttaa turvallisesti.

Nokian ja Tampereen väliset junayhteydet paranevat merkittävästi, kun 15.12.2019 otetaan käyttöön neljätoista uutta lisävuoroa päivässä. Kasvava raideliikenne edellyttää merkittävää lisäystä myös liityntäpysäköintipaikkoihin, jotta lähijunien lisävuorot saadaan hyödynnettyä tehokkaasti.

Lisätietoja:
kaupunkikehitysjohtaja Mikko Nieminen, puh. 040 133 4780