Nokian Puroraitti saa uuden pinnan – kevyen liikenteen väylä on käytössä taas koulujen alkaessa

Nokian Puroraitin kevyen liikenteen väylän tierakennetta parannetaan keskiviikkona 7. elokuuta. Työt alkavat keskiviikkoaamuna klo 7 ja kestävät koko päivän. Töiden aikana kevyen liikenteen suositeltava kulkureitti kulkee Pinsiöntien kautta. Suunnitelman mukaan Puroraitti on jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden käytettävissä taas torstaina 8. elokuuta, kun koulut alkavat.

NCC:n kyntäjä jyrsii Ecolan Oy:n tuhkapohjaisen sideaineen tierakenteeseen.

Tierakenteeseen tehdään tuhkasideaineella kerrosstabilointi tien kantavuuden parantamiseksi ja asfalttipäällysteen elinkaaren pidentämiseksi. Kerrosstabiloinnin toteuttavat Ecolan Oy ja NCC Roads osana Business Tampereen kokeilupalveluhankintaa, jossa etsitään vaihtoehtoisia kiertotalousratkaisuja perinteisten kantavuuden parantamismenetelmien rinnalle.

Asfaltointi viikon päästä

Kevyen liikenteen väylä päällystetään uudella asfaltilla noin viikon kuluttua kerrosstabiloinnista. Koska kyseessä on pilottikohde, ennen päällystystä Ecolan Oy ja NCC Roads mittaavat kuinka hyvin stabilointi on lisännyt rakenteen kantavuutta.

Nokian kaupunki vastaa asfaltoinnista. Myös asfaltoinnin aikana kevyen liikenteen kulku ohjataan kiertotielle. Liikenteenohjauksesta huolehtii urakoitsija.

Lisätiedot:

Jenni Nurmi
Liiketoimintapäällikkö
Ecolan Infra Oy
040 5334 716

Tero Juvakka
Suunnittelija, infrapalvelut
Nokian kaupunki
044 906 1284

Kuva: NCC:n kyntäjä jyrsii Ecolan Oy:n tuhkapohjaisen sideaineen tierakenteeseen.