Nokian Pirkkalaistorin toripaikat maksuttomiksi

Nokian kaupunki muuttaa ydinkeskustassa sijaitsevan Pirkkalaistorin toripaikat maksuttomiksi. Tavoitteena on lisätä torin käyttöastetta ja elävöittää kaupungin keskustaa. Pirkkalaistorista halutaan kehittää eri-ikäisten nokialaisten vapaa-ajanvietto- ja kohtaamispaikka, joka on aktiivisessa käytössä ympäri vuoden.

”Pirkkalaistorille voi kuka tahansa lähteä torikauppiaaksi vaikka vain yhdeksi päiväksi. Torilla voi myydä itse poimimiaan marjoja, omia käsitöitä tai vaikkapa kirpputoritavaroita. Toripaikkaa ei tarvitse varata etukäteen, vaan paikalle voi mennä toriaikojen puitteissa maanantaista lauantaihin klo 7-14 välisenä aikana”, selventää elinkeinojohtaja Tiina Laakkonen.

Maksuttomien toripaikkojen toivotaan houkuttelevan Pirkkalaistorille lisää ammattikauppiaita ympäri vuoden. Tulevana kesänä torille on tulossa mm. Minetti-jäätelökioski sekä Oy Puruveden Muikku Ab:n kalakioski.

”Toripaikan päivähinta on ollut kahdeksan euroa ja paikoista saatavat tulot ovat olleet vuositasolla vaatimattomat. Luovumme jatkossa sekä päivä- että vuosikohtaisista maksuista. Myyjät ja tapahtumajärjestäjät voivat jatkossakin varata pidempiaikaisia kausi- tai vuosipaikkoja torille. Tällöin toripaikan sähkön- ja vedenkulutuksesta peritään kohtuullinen, tapauskohtainen maksu”, kertoo Laakkonen.

Varsinaisten toriaikojen ulkopuolella, eli iltaisin ja sunnuntaisin, torin voi varata Nokian kaupungin verkkosivuilla olevalla lomakkeella: www.nokiankaupunki.fi/pirkkalaistori

Lisätietoja:
elinkeinojohtaja Tiina Laakkonen, puh. 044 486 0918