Nokian Pirkkalaistorilla kokeillaan iltatoria maanantaisin elo- ja syyskuun ajan

Nokian kaupunki järjestää Nokian Pirkkalaistorilla seitsemän iltatoritapahtumaa maanantai-iltaisin 19.8. - 30.9. välisenä aikana. Iltatoria kokeillaan perinteisen päivätorin lisäksi ja toriaika on klo 16-19. Iltatorien tavoitteena on lisätä torin käyttöastetta, palvella eri-ikäisiä käyttäjäryhmiä ja elävöittää kaupungin keskustaa.

”Iltatorin avajaisia vietetään maanantaina 19.8. Saimme heti avajaisiin mukaan toistakymmentä torikauppiasta. Avajaistorilla on myynnissä mm. lihaa, luomuvihanneksia ja -juureksia, hodareita, lakua, hunajaa, käsitöitä ja vaatteita. Tarjonta vaihtelee jokaisessa iltatoritapahtumassa, joten kannattaa tulla joka maanantai katsomaan, mitä tuotteita ja ohjelmaa kunakin maanantaina on tarjolla”, kertoo Nokian kaupungin yrityskoordinaattori Tiina Rinne-Järvensivu.

Nokian kaupunki muutti tänä keväänä Pirkkalaistorin toripaikat maksuttomiksi. Myös iltatorin myyntipaikat ovat maksuttomia. Torikauppiaiden on hyvä ilmoittaa iltatorille tulostaan etukäteen järjestäjälle, jotta myyntipaikat riittävät kaikille halukkaille.

”Pirkkalaistorilla perinteinen toripäivä on keskiviikko ja lauantaisin on järjestetty mm. peräkonttikirppistapahtumia. Iltatoripäiväksi valikoitui maanantai, joten torilla on mukavasti tapahtumia pitkin viikkoa”, sanoo Rinne-Järvensivu.

Iltatorin avajaisissa 19.8. toritunnelmaa nostattaa muusikko Johannes Raitjoki.

Lisätietoja:
Tiina Rinne-Järvensivu, yrityskoordinaattori, Nokian kaupunki, puh. 050 351 8210
Tapahtumasivu Facebookissa