Nokian kaupunki hakee kahvilayrittäjää uuteen kirjasto- ja kulttuuritaloon

Nokian kaupunki hakee kahvilayrittäjää vuoden 2020 alkupuolella avautuvaan kirjasto- ja kulttuuritaloon.

Kolmikerroksiseen taloon tulee kirjastotiloja kahteen kerrokseen ja tilat kirjastoautolle. Nuorisotilat löytyvät jatkossa uudesta talosta, samoin kuin runsaasti erilaisia näyttelytiloja: Martti ja Sirkka-Liisa Helinin lahjoituskokoelmasta koostettava pysyvä näyttely, vaihtuvien näyttelyiden tila sekä pysyvä Nokia-aiheinen aulanäyttely. Lisäksi rakennukseen tulee nousevalla näyttämöllä varustettu sali työpajatiloineen, vapaa-aikapalvelujen toimisto, sekä useita muita tiloja kokoontumiseen, työskentelyyn, ajanviettoon ja yhteiseen tekemiseen. Talo tulee tarjoamaan monipuolisia tapahtumia, elämyksiä, kokemuksia ja tekemistä.

Nokian kaupunki vuokraa uuden kirjasto- ja kulttuuritalon kahvilatilan toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Tilat vuokrataan kahvilatoiminnan järjestämiseen yksinoikeudella. Kahvilan keittiötila on 21,5 m2 ja asiakastila noin 79 m2. Lisäksi käytettävissä on terassialue kesäaikaan.

Taloon haetaan toimijaa, joka sitoutuu talon toiminnan kehittämiseen, yhteisöllisyyden lisäämiseen sekä yhteistyöhön kaupungin ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa.

Tutustu tarjouspyyntöön

Marko Ojala, vapaa-aikajohtaja