Nokia-viikon ohjelmahaku on käynnissä: ilmoita tapahtumatiedot mukaan 3.3.2019 mennessä

Nokia-viikko on kaikkien nokialaisten yhteinen, iloinen kaupunkifestivaali, joka tarjoaa jälleen 18.-26.5.2019 sateenvarjotapahtuman monipuolisille Nokiaan liittyville tilaisuuksille. Kulttuuripalvelut kutsuu asukkaita ja yhteisöjä mukaan toteuttamaan ohjelmaa Nokia-viikolle.

Kaupungin nimikkoviikko tarjoaa erityisesti järjestöille ja yrityksille hyvän mahdollisuuden kertoa toiminnastaan tapahtumien kautta. Myös yksityishenkilöt ovat lämpimästi tervetulleita mukaan järjestämään viikolle omia tapahtumia, kuten korttelikirppiksiä tai pop up-kahviloita.

Kaupungin nimikkoviikkoa on vietetty vuodesta 1987 lähtien toukokuussa. Viikon tapahtumissa vierailee vuosittain noin 10 000 kävijää ja eri tapahtumien järjestelyihin osallistuu Nokian kaupungin lisäksi useita kymmeniä yhteistyötahoja: yhdistyksiä, yrityksiä, asukkaita ja julkisia toimijoita.

Viikon ohjelmassa on vuosien mittaan ollut mukana mm. kulttuurin koko kirjo musiikista kirjallisuuteen, tanssiin ja elokuviin, liikuntaa, opastettuja retkiä, messu- ja markkinatapahtumia, avointen ovien päiviä, näyttelyitä ja koko perheen ohjelmaa. Kolmen vuoden välein viikko huipentuu mittavaan, Nokian Yrittäjät ry:n toteuttamaan Messut Nokialla -tapahtumaan.

Myös tänä keväänä ohjelmaan toivotaan mukaan monipuolisesti erilaista Nokiaan liittyvää, viihdyttävää ja kaupunkilaisia osallistavaa hyvän mielen ohjelmaa kaiken ikäisille.

Tiloja tapahtumille ja yhteistä tiedotusta
Tapahtumien järjestämiseen on mahdollista käyttää Nokian kaupungin vapaa-aikapalveluiden vuokraamia tiloja maksutta, mikäli tapahtuma on pääsymaksuton ja kaikille avoin. Maksuttomuus ei koske vakiovuoroja. Myös Poutunpuisto ja Pirkkalaistori ovat varattavissa tapahtumien järjestämiseen.

Tilavaraukset

Ilmoita tapahtumatiedot 3.3. mennessä
Mukaan pääsee ilmoittamalla oman tapahtumatiedot mukaan ohjelmaan 3.3.2019 mennessä ja sitoutumalla järjestämään ilmoittamansa tapahtuman. Järjestäjiä sitovat myös yhteiset viestintäohjeet. Ilmoitettavien tapahtumien tulee olla kaikille avoimia. Mukaan voidaan ottaa myös pääsymaksullisia tapahtumia, mutta ohjelman toivotaan olevan pääosin maksutonta. Viikon tapahtumat kootaan Nokian kaupungin vapaa-aikapalveluiden toiminnasta kertovaan kesäesitteeseen, joka jaetaan nokialaisiin koteihin toukokuun alussa.

Lue lisää ja ilmoita tapahtumatietoja mukaan ohjelmaan

Haussa esiintyjiä Kevätmarkkinoille
Kulttuuripalvelut tarjoaa Nokia-viikolla esiintymismahdollisuuksia nokialaisille musiikki- ja tanssiryhmille Kevätmarkkinoilla Pirkkalaistorilla to 23.5. Esiintyjäksi voi ilmoittautua ottamalla yhteyttä kulttuuripalveluihin.

Nokia-viikon ohjelmaa koordinoi Nokian kaupungin kulttuuripalvelut. Tiedustelut p. 040 779 9009 tai kulttuuri@nokiankaupunki.fi. Viikon koko ohjelma julkaistaan huhtikuussa.