Kouluruokaa tarjotaan 30.3. alkaen myös etäopetuksen oppilaille

Nokian kaupunki tarjoaa maanantaista 30.3. alkaen mahdollisuuden noudettavaan kouluruokaan turvatakseen lasten tarvitseman ravitsemuksen. Kouluruokaa voivat hakea ne perusopetuksen etäopetuksessa olevat lapset, joiden perheissä kotiruokailun järjestäminen on osoittautunut haastavaksi.

Ruoka tilataan etukäteen ja noudetaan kahdesti viikossa

Huoltaja voi olla asiasta yhteydessä kaupungin ruokapalveluihin joko puhelimitse numeroon 040 133 4775 tai sähköpostitse nk.harjuniityntuotantokeittio@nokiankaupunki.fi. Jos lapsi tarvitsee kouluruokaa, siitä tulee ilmoittaa seuraavan viikon osalta torstaisin klo 15 mennessä.

Jäähdytetty ruoka on noudettavissa maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 12 mennessä oman lapsen lähiopetusyksiköstä. Perheiden tulee huomioida koulujen muutokset.

Lähiopetusyksiköt, joista ruoan voi tilauksen perusteella noutaa ovat:

• Alhoniityn koulu: Alhoniityn, Kankaantaan ja Myllyhaan koulujen oppilaat
  • Harjuniityn koulu: Harjuniityn, Siuron ja Linnavuoren koulujen oppilaat
  • Koskenmäen koulu: Koskenmäen, Nokian, Viholan ja Taivalkunnan koulujen oppilaat
  • Tervasuon koulu: Tervasuon koulun oppilaat
  • Tottijärven koulu: Tottijärven ja Vahalahden koulujen oppilaat

Maanantaina noudetaan maanantain ja tiistain ruoat, ja keskiviikkona loppujen arkipäivien ruoat. Lounaana tarjotaan pääruoka. Yläkoulun oppilaiden osalta haku tapahtuu siitä lähiopetusyksiköstä, jonka oppilaita he alakoululaisina olisivat.

On tärkeää huomioida, että ruokaa ei voi mennä noutamaan sairaana.

Nokian lähiopetuksen oppilasmäärät vaihtelevat

Valtioneuvoston perjantaina 20.3. tekemän uuden linjauksen mukaan maanantaista lähtien kaikki vuosiluokkien 1-3 oppilaat ovat saaneet tarvittaessa myös lähiopetusta. Aiemmin lähiopetus oli rajattu niihin lapsiin, joiden vanhemmat työskentelevät yhteiskunnan kannalta kriittisissä ammateissa. Suomen hallituksen vahva suositus on edelleen, että myös pienemmät koululaiset jäisivät kotiin ja osallistuisivat etäopetukseen, mikäli mahdollista.

Nokialla lähiopetukseen osallistui viime viikolla reilut 60 oppilasta päivittäin. Uuden linjauksen jälkeen lähiopetukseen on ilmoittautunut poikkeusajalle kaikkiaan yhteensä 134 oppilasta. Kaikki oppilaat eivät kuitenkaan ole päivittäin lähiopetuksessa, vaan suurella osalla lähiopetuksen tarvetta on harvemmin.

Nokian kaupungin koronavirus-sivustolta tietoa ja ohjeita: Koronavirus – ajankohtaista tietoa ja ohjeita