Hulevesimaksu laskutetaan seuraavan kerran syksyllä 2018

Nokian kaupunki peri kiinteistöiltä hulevesimaksun ensimmäistä kertaa joulukuussa 2017. Laskuissa oli mainittu virheellisesti seuraavan laskutusajankohdan olevan huhtikuu 2018. Hulevesimaksut laskutetaan kuitenkin vasta syyskuussa 2018.

Hulevesimaksun perusteena on kaupunginvaltuuston päätökset 27.3.2017 hulevesimaksun käyttöönotosta sekä hulevesijärjestelmän vaikutusalueesta keskusta-alueella, Siurossa, Linnavuoressa ja Kuljussa sekä Tottijärvellä ja Lamminperässä. Hulevesimaksun suuruus perustuu kiinteistön pinta-alaan. Omakotikiinteistöillä maksu on kiinteä ja on tällä hetkellä 49 euroa vuodessa.

”Toivomme, että kaikki asiakkaat maksavat saamansa hulevesilaskun eräpäivään mennessä, sillä lasku on julkisoikeudellisena suoraan ulosottokelpoinen. Hulevesimaksusta voi anoa vapautusta tai hakea maksun pienennystä, mutta lopullisen päätöksen tekee kaupunkikehityslautakunta tapauskohtaisesti”, kertoo yhdyskuntatekniikan päällikkö Jouni Saranpää.

Nokian kaupunki vastaa hulevesijärjestelmästä, johon sisältyvät mm. erilaiset ojat, ojapainanteet, viivytysaltaat, putkilinjastot sekä rummut (pois lukien tonttiliittymien rummut). Kaupungin alueella huleveden järjestelmien ylläpidosta vastaa Infrapalvelut. Nokian Vesi Oy vastaa hulevesien viemäröinnistä ja runkolinjoihin liittymisestä mahdollisuuksien mukaan.

Lisätietoja:
Nokian kaupunki, yhdyskuntatekniikan päällikkö Jouni Saranpää, puh. 03 5652 0690
Hulevesiasiat