Hinttala avautuu joulukaudeksi lauantaina 24.11.

Hinttalan kotiseutumuseo Nokianvaltatien varrella avaa ovensa muutamaksi viikonlopuksi joulun alla. Café Hinttalan jouluinen valikoima ja vanhanajan joulusta kertova ohjelma museolla tarjoavat mahdollisuuden idylliseen joulutunnelmointiin. Näyttelyaitoista löytää käsityöläisten tuotteita niin pukinkonttiin kuin omaksi iloksi. Hinttalan joulun järjestävät Café Hinttala ja Nokian kaupungin kulttuuripalvelut.

HINTTALAN JOULUN OHJELMA 2018

24.11.-16.12.2018 la-su klo 10-16
Hinttalan joulukahvila sekä käsityöläisten tuotteita näyttelyaitoissa

lauantaisin 24.11.-15.12.  klo 10.30-12
Koko perheen tonttukierrokset
Kuule kuinka eri tontut valmistautuivat entisaikojen jouluun Hinttalan tilalla. Osallistu draamaseikkailuun, niin saat selville, miten jouluisessa savusaunassa kuului käyttäytyä, mitä kuivattiin riihen lämmössä ja millaisia herkkuja valmistettiin pirtin pitopöytään? Toiminnallisilla draamarasteilla näet tontut työssään ja pääset heidän opastuksellaan seikkailemaan pihapiirin rakennuksissa sisällä ja ulkona. Ohjeet seikkailulle antaa portinvartijatonttu Sirre Silkohapsi, jonka jälkeen voit vierailla kolmella tehtävärastilla haluamassasi järjestyksessä. Toteutus: Somana ry:n Museonautit ja Nuorisoteatteri Pohja.

sunnuntaisin 25.11.-16.12 klo 13 ja 14
Aittatonttuja ja olkikruunuja – opastetut kierrokset
Tarinoita vanhanajan joulusta museolla, Nokian ja Pirkkalan Matkailuoppaat ry.

la 15.12. klo 14-15
Naistrio Tazzi esittää joulumusiikkia

su 16.12. klo 10.15 ja 11.15
Tanhutonttujen esitys museopirtissä, Nokian karjalainen nuorisoseura ry.

su 16.12. klo 12.30 ja 13.30
Tanhuesityksiä pihapiirissä, Nokian karjalainen nuorisoseura ry.

Hinttalan hiiret karkuteillä – omatoiminen pihasuunnistus
Hinttalan hiiriperheen lapset ovat karanneet joulutohinoiden keskellä – löydätkö kaikki? Lähtöpiste museolla.

Hinttalan joulun järjestää Nokian kaupungin kulttuuripalvelut yhteistyössä Café Hinttalan kanssa.
Hinttalan kotiseutumuseo sijaitsee osoitteessa Nokianvaltatie 5.

Vapaita myyntipaikkoja voi tiedustella Nokian kaupungin vapaa-aikapalveluista p. 050 395 8817.

Kuva Somana ry: Koko perheen tonttukierrokset