Eduskuntavaalien ennakkoäänestys alkaa keskiviikkona 3.4.

Eduskuntavaalien ennakkoäänestys alkaa keskiviikkona 3.4. ja päättyy tiistaina 9.4. Äänioikeutettuja ovat kaikki viimeistään vaalipäivänä 18 vuotta täyttäneet Suomen kansalaiset. Äänioikeutetut voivat äänestää ennakkoon missä tahansa yleisessä ennakkoäänestyspaikassa.

Vaalien kuvabanneri

Ennakkoäänestyspaikat ja niiden aukioloajat Nokialla

Nokialla voi äänestää ennakkoon K-Supermarket Löytiksessä ja K-Citymarketissa ja nyt myös Prismassa. Uimahallilla ei ole enää ennakkoäänestyspaikkaa.

Kaikissa Nokian ennakkoäänestyspaikoissa on samat aukioloajat seuraavasti:

ke – pe 3. – 5.4.2019 kello 9.00 – 19.00
la 6.4.2019 kello 10.00 – 16.00
su 7.4.2019 kello 11.00 – 16.00
ma – ti 8. – 9.4.2019 kello 9.00 – 20.00

Ajokortti, passi tai muu kuvallinen todistus henkilöllisyydestä mukaan äänestyspaikalle

Äänestäjä on velvollinen esittämään vaalitoimitsijalle selvityksen henkilöllisyydestään. Henkilöllisyyden voi todistaa esim. ajokortilla, passilla, kuvallisella KELA-kortilla tai poliisin antamalla henkilökortilla. Jos äänestäjä ei omista henkilöllisyyttä osoittavaa asiakirjaa, hän voi saada poliisilaitokselta maksuttoman, väliaikaisen henkilökortin äänestämistä varten. Sitä haettaessa tarvitaan kaksi passikuvaa. Ilmoituskorttia äänioikeudesta ei tarvitse olla mukana.