Anna palautetta kävelyn ja pyöräilyn olosuhteista

Liikkujilta kysytään näkemyksiä kuntansa kävely- ja pyöräilymahdollisuuksista ja niiden kehittymisestä. Kyselyyn voivat vastata Tampereen, Kangasalan, Lempäälän, Nokian, Oriveden, Pirkkalan, Vesilahden ja Ylöjärven asukkaat. Ajankohtainen teema on tänä vuonna pyörämatkailu.

Kyselyssä voi vastata sekä kävelyä että pyöräilyä koskeviin kysymyksiin tai ainoastaan toiseen näistä. Kävelyn kyselyssä selvitetään myös liikuntarajoitteisten kokemuksia liikkumisesta kesällä ja talvella.

Tamperelaiset voivat antaa vuosittain toistettavassa kyselyssä palautetta oman asuinalueensa olosuhteista jo seitsemättä kertaa. Kehyskuntien asukkailta palautetta kerätään nyt toista kertaa, ja kysely toistetaan joka toinen syksy.

Kyselyn tuloksia käytetään kävelyn ja pyöräilyn kehittämisessä. Tampereella ja koko kaupunkiseudulla on tavoitteena lisätä kävelyn, pyöräilyn ja joukkoliikenteen osuutta. Asukastyytyväisyys kävelyn ja pyöräilyn olosuhteisiin on yksi Tampereen kaupunkistrategian vuosittain seurattavista mittareista.

Kyselyyn voi vastata 1.10. asti osoitteessa www.tampere.fi/liikenne-ja-kadut/pyoraily-ja-jalankulku.

Lisätiedot:
Katja Seimelä, liikenneinsinööri, Tampereen kaupunki