Aarrejahti-lukukampanja kesän aikana pääkirjastossa

Joko olet osallistunut aarrejahtiin? Nokian pääkirjastossa se on mahdollista. Aarrejahti on lapsiperheille ja alakouluikäisille lapsille suunnattu kesän lukukampanja. Aarrejahti-lukukampanja on voimassa 30.6.-30.8.

Hae kirjastosta aarrejahti-lukupassi. Lukupassi sisältää ohjeet, tehtävät ja vinkkilistat kesäisestä lukemisesta. Vinkkilista on vain ohjeellinen, muitakin teoksia voi lukea ja kuunnella. Passi sisältää kuusi erillistä tehtävää eli kuusi kiveä, joita pitkin edetään, ja jotka lapsi värittää tehtävät suoritettuaan. Tehtävä voi olla esimerkiksi ulkona lukeminen tai kuvan piirtäminen lukemastaan tarinasta.

Kun kaikki kuusi kohtaa on tehty eli passi on suoritettu, lapsi tulee kirjastoon ja näyttää passin virkailijalle. Hän saa värityskuvan ja arvontalipukkeen. Kampanjan loputtua arvomme kirjapalkinnon kaikkien arvontalipukkeiden palauttaneiden kesken. Lukupasseja saa toteuttaa kesän aikana niin monta kuin ehtii. Lukuiloa!

Aarrejahti-kampanjan on luonut Seinäjoen kaupunginkirjasto yhteistyössä seuraavien tahojen kanssa:  Espoon kaupunginkirjasto/Venäjänkielinen kirjasto, Helsingin kaupunginkirjasto/Monikielinen kirjasto ja Rovaniemen kirjasto/Suomen saamelainen erikoiskirjasto.