Asiointi TE-toimiston kanssa

Pirkanmaan TE-toimisto palvelee asiakkaitaan Tampereella ja useassa yhteispalvelupisteessä.

Lähimmän asiointipaikkasi voit tarkistaa TE-toimiston sivuilta.

 

  • Asioi kanssamme ensisijaisesti sähköistä Oma asiointi -palvelua käyttäen. Oma asiointi -palvelussa voit ilmoittaa lähes kaikki palvelutarpeet ja työnhaun muutokset.
  • TE-puhelinpalvelujen numeroista saat tietoa, neuvontaa ja ohjausta kaikista TE-palveluista sekä tukea verkkopalveluiden käyttöön. TE-palveluiden chat auttaa, kun tarvitset apua verkkoasioinnissa. Chatin kautta et voi ilmoittautua työnhakijaksi tai ilmoittaa muuttuneista tiedoista, mutta saat sillä apua ja neuvoja Oma asiointi -palvelun käyttöön liittyen.
  • Jos asiasi ei ole kovin kiireellinen, voit lähettää TE-toimistolle yhteydenottopyynnön Oma asiointi -palvelun kautta ja otamme sinuun yhteyttä puhelimitse.
  • Kasvokkain tapahtuvan henkilökohtaisen aikavarauksen tarve arvioidaan ensin puhelimitse TE-palvelujen asiantuntijan kanssa. Yhteydenottopyyntö jätetään Oma asiointi -palvelun kautta.
  • Ilman ajanvarausta tapahtuvassa asioinnissa saat neuvoja ja opastusta työnhaun ohjaajilta. Työnhaun ohjaajat opastavat sinua mm. verkkopalveluiden käytössä, työnhakijaksi ilmoittautumisessa, työpaikkojen etsimisessä ja työttömyysturvan vireille saattamisessa. Työnhaun ohjaajilla ei ole oikeuksia asiakastietoihin eivätkä he tee työvoimapoliittisia lausuntoja. Pidäthän verkkopankkitunnukset mukanasi asioinnin onnistumiseksi.

Lisätietoa asioinnista TE-toimiston kanssa