Sähköinen asiointi ja lomakkeet

Sähköinen ajanvaraus ja ajan peruminen

Tulevaisuudessa pystyt varaamaan ajan sähköisesti yhä useampiin palveluihimme. Tällä hetkellä voit varata jo joitakin lastenneuvolan, ehkäisyneuvolan, rokotusvastaanoton, perhekeskuksen ja suuhygienistin aikoja kansalaisen terveyspalvelun kautta.

Voit myös perua varaamasi ajan sähköisesti kansalaisen terveyspalvelun kautta. Sähköinen ajan peruminen on mahdollista kattavasti erityisesti terveyspalveluissa, suun terveydenhuollossa ja neuvolapalveluissa.  

Toimintaohje, jos epäilet saaneesi koronavirustartunnan

Suuri osa koronavirukseen sairastumisista on lieviä ja niitä hoidetaan oireiden mukaisesti sekä jäämällä kotiin. Jos epäilet koronavirustartuntaa, täytä sähköinen Omaolon koronaoirearviokysely. Muistathan valita koronavirustaudin oirearvion täytön jälkeen kotikuntasi tarkistaaksesi Nokian kaupungin ajantasaiset toimintaohjeet.

Omaolon koronavirusepäilyn testaus -banneri.

Sähköinen yhteydenottopyyntö kiireettömissä terveysasioissa

Käytössämme on sähköinen asiointikanava Klinik. Palvelun kautta voit asioida näissä kiireettömissä asioissa:

• vaiva tai sairaus: yhteydenotto vastaanotolle tai suun terveydenhuoltoon
• varatun ajan peruminen tai siirtäminen
• pitkäaikaisen sairauden määräaikaiskontrolli
• lääkärintodistukset ja lausunnot
• tutkimustulosten kysely
• yhteydenotto ehkäisyneuvolaan
• rokotusneuvonta – matkailijoiden rokotukset
• selvitys työnantajalle lapsen sairaudesta
• kuulovammaisen kiireetön yhteydenotto lääkäri- ja hoitajavastaanotoille

Videovälitteinen vastaanotto

Voit saada sairaan lapsen hoitajantodistuksen tai -selvityksen työnantajaa varten videovälitteisesti etävastaanotolta.

  • Jätä yhteydenottopyyntö Klinik-palvelun kautta, kohdasta Muu asia ja ”selvitys työnantajalle lapsen sairaudesta” tai varaa aika vastaanottotoiminnan ajanvarausnumerosta
  • Käsittelemme yhteydenottopyynnöt pääsääntöisesti saman päivän aikana. Etävastaanottoajat ovat iltapäivisin, samoin kuin sairaan lapsen vastaanottokäynnitkin.
  • Palvelun käyttäminen edellyttää, että sinulla on toimiva sähköpostiosoite ja älypuhelin, tabletti tai etäyhteyden mahdollistava tietokone Suosittelemme käyttämään Internet Explorer tai Chrome -selainta.
  • Videoyhteyslinkki lähetetään sinulle sähköpostiin ennen etävastaanoton alkamista. Sinun tulee hyväksyä automaattisesti avautuva selainlaajennuksen asennus liittyäksesi videoyhteyteen.
  • Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi etävastaanoton aikana esimerkiksi ajokorttia näyttämällä.

Vidyo-sovelluksen asennusohje

Testiyhteysohje

Testaa videoyhteyttä

Asiakkaan ohje ajastettuun videotapaamiseen

Etäasiointi chat

Mielenterveys- ja päihdepalvelujen chat-palvelu on käytettävissäsi neuvonta- ja ohjausajalla torstaisin klo 8.15-9. Chat-palvelusta saat neuvontaa ja ohjausta mielenterveys- ja päihdeasioihin liittyen. Sinulle vastaavat sairaanhoitajat tai sosiaalityöntekijät ja voit asioida nimettömästi. Palvelun kautta et voi perua varattuja vastaanottoaikoja tai varata uusia aikoja työntekijöille.

Chat-palvelun vihreän kuvakkeen löydät sivun oikeasta alakulmasta.

Yllättävät poissaolot saattavat aiheuttaa chatin tilapäisen sulkemisen.

Lomakkeet

Voit antaa toiselle henkilölle suostumuksen hoitaa asioitasi Nokian kaupungin terveyspalveluissa. Jätä lomake henkilökohtaisesti terveydenhuollon toimintayksikköön.

Sosiaali- ja terveydenhuollon puolesta-asiointi

Sinulla on mahdollisuus valita vapaasti perusterveydenhuollostaan vastaava terveyskeskus ja kunnan sisällä edelleen se terveysasema, jota haluat käyttää. Valinta koskee perusterveydenhuollon kokonaisuutta eli sairasvastaanottoa, ehkäisevää terveydenhuoltoa ja suun terveydenhuoltoa.

Ilmoitus terveyskeskuksen vaihdosta