Sähköinen asiointi

Sähköinen ajanvaraus

Kehitämme sähköisiä palvelujamme ja tulevaisuudessa pystyt varaamaan ajan sähköisesti yhä useampiin palveluihimme. Tällä hetkellä voit varata jo joitakin lastenneuvolan, ehkäisyneuvolan, rokotusvastaanoton, perhekeskuksen ja suuhygienistin aikoja kansalaisen terveyspalvelun kautta.

Sähköinen yhteydenottopyyntö kiireettömissä terveysasioissa

Käytössämme on sähköinen asiointikanava Klinik. Palvelun kautta voit asioida näissä asioissa:

• vaiva tai sairaus: yhteydenotto vastaanotolle tai suun terveydenhuoltoon
• varatun ajan peruminen tai siirtäminen
• pitkäaikaisen sairauden määräaikaiskontrolli
• lääkärintodistukset ja lausunnot
• reseptin uusinta ja tutkimustulosten kysely
• yhteydenotto ehkäisyneuvolaan
• rokotusneuvonta – matkailijoiden rokotukset
• selvitys työnantajalle lapsen sairaudesta
• kuulovammaisen kiireetön yhteydenotto lääkäri- ja hoitajavastaanotoille

Videovälitteinen vastaanotto

Voit saada sairaan lapsen hoitajantodistuksen tai -selvityksen työnantajaa varten halutessasi videovälitteisesti etävastaanotolta. Voit jättää yhteydenottopyynnön kätevästi Klinik-palvelun kautta, kohdasta Muu asia ja ”selvitys työnantajalle lapsen sairaudesta”. Klinikin kautta tulleisiin yhteydenottopyyntöihin vastaamme maanantaista torstaihin saman päivän aikana, kun yhteydenonttopyyntö tulee klo 14.00 mennessä ja perjantaisin klo 11.00 mennessä.

Lisäksi voit varata ajan videovälitteiselle vastaanotolle vastaanottotoiminnan ajanvarausnumerosta ma-pe klo 8-15. Etävastaanottoajat ovat lähtökohtaisesti iltapäivisin, samoin kuin sairaan lapsen vastaanottokäynnitkin. Palvelun käyttäminen edellyttää, että sinulla on toimiva sähköpostiosoite ja esimerkiksi älypuhelin, tabletti tai etäyhteyden mahdollistava tietokone kotona käytössäsi. Suosittelemme käyttämään Internet Explorer tai Chrome -selainta. Videoyhteyslinkki lähetetään sinulle sähköpostiin ennen etävastaanoton alkamista. Sinun tulee hyväksyä automaattisesti avautuva selainlaajennuksen asennus liittyäksesi videoyhteyteen. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi etävastaanoton aikana esimerkiksi ajokorttia näyttämällä.

Vidyo-sovelluksen asennusohje

Testiyhteysohje

Testaa videoyhteyttä

Asiakkaan ohje ajastettuun videotapaamiseen

Etäasiointi chat

Mielenterveys- ja päihdepalvelujen chat-palvelu on käytettävissäsi neuvonta- ja ohjausajalla torstaisin klo 8.15-9. Chat-palvelusta saat neuvontaa ja ohjausta mielenterveys- ja päihdeasioihin liittyen. Sinulle vastaavat sairaanhoitajat tai sosiaalityöntekijät ja voit asioida nimettömästi. Palvelun kautta et voi perua varattuja vastaanottoaikoja tai varata uusia aikoja työntekijöille.

Chat-palvelun vihreän kuvakkeen löydät seuraavan linkin takaa sivun oikeasta alakulmasta.
Chat-palvelu