Kauppa- ja apteekkipalveluja riskiryhmille
Riskiryhmissä olevien henkilöiden tulisi valtakunnallisen ohjeistuksen mukaan välttää mahdollisuuksiensa mukaan kontakteja muihin koronaepidemian vuoksi. Tämä voi rajoittaa heidän mahdollisuuksiaan hoitaa esimerkiksi kauppa- ja apteekkiasiointeja.
Koronavirus: työ pandemian hillitsemiseksi ja siihen varautumiseksi jatkuu, myös uusia neuvontanumeroita avataan palvelemaan nokialaisia
Nokian kaupunki on tehnyt valtioneuvoston määräysten ja ohjeiden mukaisesti lukuisia muutoksia kaupungin toimintaan koronaviruspandemian vuoksi. Työ pandemian hillitsemiseksi ja siihen varautumiseksi jatkuu.
Vierailukielto Nokian kaupungin vuodeosastoille sekä ikäihmisten ja kehitysvammahuollon asukasyksiköihin
Nokian kaupunki on koronavirustilanteen vuoksi tiukentanut rajoituksia vierailuille koskien kaupungin vuodeosastoja (Nokia ja Lempäälän yksikkö), kehitysvammahuollon asumispalveluyksiköitä ja ikäihmisten asumispalveluiden yksikköä (Vihnuskoti). Kaikki osastot suljetaan toistaiseksi vanhus- ja kehitysvammapuolen yksiköiden vierailijoilta 13.3.2020 alkaen.
Influenssarokotukset Nokian terveyskeskuksessa syys-ja talvikaudella 2018-2019
Influenssarokotuksia annetaan neuvoloissa ja aluevastaanotoilla muiden käyntien yhteydessä, koti- ja laitoshoidossa sekä yleisissä rokotustilaisuuksissa. Influenssa on viruksen aiheuttama hengitystietulehdus, joka leviää pisara- ja kosketustartuntana. Sen oireita ovat nopeasti nouseva korkea kuume, voimakkaat lihaskivut, yskä, päänsärky ja väsymys. Influenssa ei ole sama tauti kuin nuhakuume tai tavallinen flunssa. Se alkaa äkimmin ja oireet ovat voimakkaammat. Antibiootit eivät tehoa influenssaan.
Asiointi terveyspalveluissa hoituu nyt laajalti sähköisen palvelun avulla
Nokian terveyskeskuksen vastaanottotoiminnan, ehkäisyneuvolan, rokotusneuvonnan, muistihoitajan ja suun terveydenhuollon palveluissa on ollut helmikuusta 2018 alkaen käytössä sähköinen asiointipalvelu Klinik. Sen avulla nokialaiset voivat hoitaa yleisimmät terveyspalveluiden asiansa verkossa.
Palvelun tavoitteena on tehdä hoitoon pääsystä sekä muusta asioinnista helpompaa, nopeampaa ja miellyttävämpää. Palvelu tunnistaa kiireellistä hoitoa vaativat tapaukset välittömästi.